Evlerde gerçekleştirilen/gerçekleştirilebilecek tasarruf önlemleri hakkında bir çalışma yapmak.(zorunlu eylem)
Yaptığımız çalışma sadece öğrencileri değil velileri de kapsıyor, önce 34 tane 6. Sınıf öğrencimizle sınıfta bu konuda beyin fırtınası yapıldı, evimizde nasıl tasarruf yaparız fikrinden yola çıkıldı ve her öğrenci halihazırda ailesiyle neler yapıyor onları anlattı daha sonra bunlara ne katabiliriz israfı nasıl önleyebiliriz diyerek zihin haritaları oluşturuldu. Çizilen zihin haritasıyla farklı fikirler hangi değişik alanlarda uygulanabilir diye düşünüldü. Bunun üzerine beşerli gruplara ayrılan öğrenciler çalışma kağıtlarına evimizde uygulayabileceğimiz tasarruf önlemlerini yazdılar. Bir diğer gün, öğrenciler yazdıkları çalışma kağıtlarını sınıfa okudular, fikirlerini sundular. Bu çalışmadan çıkarılan sonuç tasarruf amaçlı ne yaparsak ailemizle işbirliği yapmamız gerektiği ve onları bu konuda bilgilendirmemiz gerektiğiydi. Öğrencilerin o gün için görevi, ailelerine öğrendikleri tasarruf önlemlerini aktarmak ve akşam ailecek bir karton üzerine israfa karşı evlerimizde alabileceğimiz önlemler konulu bir poster hazırlamaktı. Diğer gün tüm öğrenciler bu posterleri getirdiler, sınıfa sunum yaptılar ve kendileri posterlerini panoya astılar. Bu etkinlikle öğrenicilerimizin tasarruf üzerine öz farkındalığı arttığı gibi önce ev sonra okul sonra mahallemiz,şehrimiz olarak kelebek etkisiyle ne kadar fark yaratabileceklerinin farkına vardılar.
Gizli Su Tüketimi kavramı ile ilgili çalışmalar gerçekleştirmek. (zorunlu eylem)
6/A sınıfı su tüketimini azaltmanın pek çok etkili yöntemi olduğunu araştırdı. Günlük hayatta kullandığımız su miktarını azaltarak başlamanın daha faydalı olacağını düşündü. Bununla ilgili bir broşür hazırladı ve okulumuzun sınıflarında paylaştı. Öğrencilerimizle broşürlerin ailelere ulaşması sağlandı. Aynı tasarruf tedbirlerini sınıflardan seçtiğimiz öğrenciler vasıtasıyla okulumuzda da uygulandı. Öğrencilerin bu konuya ilgisi ve farkındalığı artırıldı. Genel su tasarrufu tedbirlerine bir ay süreyle kararlı bir şekilde devam ettirildi.
· Akabinde gizli su tüketiminin ne olduğu ile ilgili bilgilendirme yapıldı. Bir ürünün üretiminde kullanılan su miktarının ne kadar yüksek olduğu tüm okul öğrencilerimize fark ettirildi. Bu konuda sloganlar , afişler hazırlandı. Gizli su tüketimiyle ilgili alınan önlemler eko tim tarafından araştırılıp düzenlenmiştir. İhtiyaç olmayan hiçbir tüketimin yapılmamasının önemi, geri dönüşümün önemi ve su ayak izini azaltmak için yerel üreticiden alışveriş yapmanın önemi konusunda farkındalık yaratıldı. Bir aylık uygulama sürecinde ev su faturalarımızda ve okul su faturamızda düşüş gözlemlenmiştir.
Su tasarrufu politikası oluşturup uygulamak. Su konusunda nasıl tasarrufa gidilebileceğini saptayıp ilgililer ve okul nüfusu ile paylaşmak ve uygulamaya geçmek. (zorunlu eylem)
Okul personelinin suyu verimli kullanması için okul personeline eğitim verildi. Her gün su saati okul personeli tarafından fotoğraflanıp Eko -Tim’ ler tarafından kaydedilerek okulun haftalık su tüketimi tespit edildi ve değerlendirildi. Su tasarrufu ile öğrenciler tarafından afişler ve uyarı yazıları hazırlanarak okulun belirli yerlerine asıldı. Öğrencilere su tasarrufu ile ilgili farkındalık kazandırıldı. Öğrencilerin kendi evlerinde su kullanımı ile ilgili araştırma yapmaları ve nerelerde nasıl tasarruf edebilecekleri konusunda bilgilenmeleri ,bu konuda aile bireyleri arasında beyin fırtınası yapmaları istendi.