Yaşanılan bölgedeki hayvan türlerini araştırmak.(zorunlu eylem)
6/A sınıfı öğrencileri tarafından yaşanılan bölgedeki hayvanlar araştırıldı. Ankara ilindeki hayvanların sergilendiği alanlara ziyaret düzenlendi, çekilen fotoğraf ve videolar slayta eklenerek sınıflarda gösterildi. Ankara ili ve Türkiye geneli hayvanların çeşitliliği araştırılıp sunu (power-point) hazırlanarak sınıflarda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapıldı. Bu sayede Ankara da ve Türkiye’deki canlıların çeşitliliği ile ilgili öğrenciler bilgi sahibi oldular, nesli tükenme tehlikesi altında olanlar hakkında bilgi sahibi oldular. Konuyla ilgili Eko Okul panosu hazırlandı. Okul toplumunun konu hakkında bilgi sahibi olması sağlandı. Afiş ve posterler ile hayvanların korunması gerekliliği vurgulandı.
Yerli tohum bankası-tohum toplama programları oluşturup ilgili türleri isimlendirerek okulda herkesin görebileceği bir alanda sergilemek.(zorunlu eylem)
Öğretmen,öğrenci ve veliler aracılığıyla ulaşılabilen köylerden farklı yerel tohum türleri toplandı. Her tohum türü, özellikleri ve yetiştiği koşullarla birlikte kataloglandı. Okul bahçesinde yer alan uygun bir alanda “Yerel Tohum Bankası” isimli bir sergi düzenlendi. Tohumların kullanım alanları ve tarihçesi hakkında açıklayıcı Eko Okul panosu hazırlandı.Bu etkinlik sonucunda öğrenciler, yerel tohumların biyolojik ve kültürel önemini kavradı. Çevreye duyarlılık ve biyolojik çeşitliliğin korunması konularında farkındalık arttı.
İklim değişikliği kavramını araştırıp sebepleri ve bireysel ve toplumsal bazda yapılabilecekler hakkında bir çalışma gerçekleştirmek. (zorunlu eylem)
Çocukların ve gençlerin hava durumu ,mevsimler,iklim ve iklim değişikliğinin nedenleri ve sonuçları,iklimin insan faaliyetleri sonucunda nasıl etkilendiği,sürdürülebilir yaşam becerileri hakkında farkındalık geliştirmelerine destek olmak amacıyla 8/C sınıfından ARDA KABASAKAL ,EGE EYMEN BEKÇİBAŞI,HALİL ASAF YAZICI ve ULAÇ ÇINAR adlı öğrenciler araştırmalar yaparak sınıflarda sunmak üzere slaytlar hazırladılar. Eko Okul panosu hazırladılar. Bu çalışmayla öğrencilerin iklim değişikliği üzerine düşünmeleri ve bireysel çözüm üretmeye çalışmaları sağlandı.