Plastik kirliliği ile mücadele kapsamında etkinlikler düzenlemek ve farkındalık yaratmak.(zorunlu eylem)
Öğrenciler plastik nedir, çeşitleri nelerdir, Mikroplastik nedir ve nerelerde bulunur, Plastiğin nehirlere ve denizlere karışmasının sonucu nelerdir, Plastiğin sağlık üzerindeki etkileri nelerdir, Plastik kullanmamak için bireysel olarak neler yapabiliriz konu başlıklarında araştırma yaptılar ve teknoloji tasarım dersinde bu araştırmalarını arkadaşlarıyla paylaştılar. Öğrencilerde farkındalık oluşturmak için plastiğin zararları ile ilgili afişler hazırladılar ve afişleri okulun farklı alanlarında sergilediler. Plastik atıklarla ilgili slogan yarışması yapıldı.Kazanan slogan “ÇEVRENİ SAHİPLEN. PLASTİĞİ DOĞAYA ATMA” oldu.Plastik kirliliğini azaltmak adına plastik atıklardan ileri dönüşüm olarak kuş yuvaları yapılıp okulun bahçesinde bulunan ağaçlara asıldı.Kedi yuvaları yapıldı ve okulun uygun yerlerine konuldu.
Tek kullanımlık ürünlerle mücadele (okul içinde, ailelerde ve toplumda) ve azaltılması kapsamında kampanyalar düzenlemek. (zorunlu eylem)
Plastik kullanımını azaltmaya çalışmak ve bu konudaki farkındalığı artırmak amacıyla 7.sınıf öğrencileri ”geri dönüşümün önemi ,geri dönüştürülen ve geri dönüştürülemeyen malzemeler,geri dönüşüm ile kendimiz neler yapabiliriz,en çok neleri atıyoruz,lastik kullanımını nasıl azaltabiliriz” konularını araştırdılar.Araştırma sonucunda hazırladıkları sunuyu konferans salonunda okulumuz öğrencilerine sergilediler.
· “PET ŞİŞEYE HAYIR, MATARAYA EVET” sloganıyla öğrenciler hazırlamış olduğu görsel
kıyafetler ile sınıfları dolaşılarak öğrencilerin konuya dikkatlerini çektiler ,dağıtılan yazılarla da bilgilendirme yapıtılar.Eko Okul panosu hazırladılar.Bu çalışmayla öğrencilerde pet şişe yerine matara kullanmanın daha sağlıklı çevre ve bütçe dostu olduğu farkındalığı sağlanmıştır.
Büyüklerle (özellikle ebeveynler ve büyükanneler/büyükbabalar) geçmiş dönem sürdürülebiliR/doğa dostu alışkanlıkları hakkında konuşmak ve tutulan notları sınıfta paylaşmak. (zorunlu eylem)
5. Sınıflar büyükleriyle yaptığı konuşmaları Türkçe dersinde arkadaşlarıyla paylaştılar. Eskiden büyüklerimizin ekmeği imece usulü evde yaptığı ve yapılan yufka ekmeklerin uzun süre muhafaza edildiği, böylece ekmeklerin kolay kolay bayatlamadığını ve ekmek israfı olmadığı; kıyafetlerini kendilerinin diktiği; büyüklerimizin eşya taşımak için eskiyen kıyafetlerden çantalar yaptığı ya da kazakların sökülerek tekrar örüldüğü böylece eskiyen kıyafetlerin değerlendirildiği; yoğurdu ve turşuyu evde kendilerinin yaptığı vb. örnekler paylaşıldı.Bunlardan bazılarını annelerinin de yaptığını hatta kendilerine de öğrettiklerini belirtti öğrenciler.Büyüklerinin yaptığı bazı eylemleri evde kendileri de yaparak sınıfta fotoğraflarını paylaştılar.Bu etkinlikle öğrencilerde tüketim alışkanlıklarını gözden geçirmeleri, kaynakların daha sürdürülebilir kullanımı için fikirler, çözümler geliştirmeleri ayrıca bu bilgileri gündelik hayatta davranış haline getirmeleri sağlandı.