Ocak Ayı Çalışmalarımız

Ocak Ayı Çalışmalarımız

17.01.2025 13

*      Enerji tasarrufu politikası oluşturup uygulamak. Enerji konusunda nasıl tasarrufa gidilebileceğini saptayıp ilgililer ve okul nüfusu ile paylaşmak ve uygulamaya geçmek. (zorunlu eylem)

   Eko Tim’in de katılımıyla beyin fırtınası şeklinde enerji tasarrufu için ne gibi önlemler alınacağı konuşuldu. Okullarda ve diğer kurum kuruluşlarda aydınlatmada sensörlü sistemlere geçilmesinin elektrik tüketiminin azalmasında büyük bir etkisinin olduğu görüşüne varıldı. Bu görüş doğrultusunda okul giriş kapısı fotoselli olarak değiştirildi. Evlerde ve okulda enerji tasarruflu ampuller kullanılarak enerji tasarrufuna gidilebileceği hakkında öğrenciler sınıflarda bilgilendirildi ve kelebek etkisiyle onların da ailelerini bilgilendirmeleri sağlandı. Okuldaki lambalar da tasarruflu lambalarla değiştirildi ve koridorlara sensörlü lambalar taktırıldı. Gereksiz yanan ışıkların kapatılması konusunda öğrenciler bilgilendirildi. Enerji tasarruf haftası(6-12 Ocak) etkinlikleri kapsamında okulun çeşitli yerlerine afişler asılarak öğrencilerde farkındalık artırıldı. Isı enerjisinde tasarruf tedbiri olarak kalorifer peteklerine termostatlı vanaların takılması gerektiği konusunda öğrenciler bilgilendirildi. Afişler hazırlanıp uygun yerlere asıldı ve Eko pano hazırlandı.

*      Karbon Ayak İzi kavramını araştırmak. (zorunlu eylem)

 

  Okulumuz 7 ve 8. Sınıflarının bütün şubelerinde ikişer öğrenci görevlendirilerek ‘’Karbon Ayak İzi Kavramı nedir?’’ konusu araştırılmak üzere görevlendirildi. Araştırma sonucu hazırladıkları slaytı sınıflarında sunarak arkadaşlarıyla konu üzerinde tartışmaları sağlandı. Konu ile ilgili görseller ve yazılarla pano hazırlandı. Okul girişine öğrencilerin dikkatini çekecek posterler asıldı. Bu çalışma ile bir öğrencilerin tüketim alışkanlıkları deği, savurganlıklarının azaldığı, doğal kaynakları koruma bilinci gelişti gözlemlendi. Ayrıca grup çalışmasına alışarak katılımcı bir yapı oluşturmaları sağlandı.

*      Bireysel bazda karbon ayak izi ölçümü yapmak.(zorunlu eylem)

 

   Karbon ayak izi kavramını araştırma etkinliğine katılan öğrenciler arkadaşlarının ve çevresindeki yetişkinlerin ‘’Bireysel bazda karbon ayak izi ölçümü yapmak ‘’ için hazırladığı anketi farklı gruplara(öğrenci, öğretmen,veli) uyguladı. “ Karbon ayak izini ölçün “ anketine katılan öğrenciler ve yetişkinler puanlama sistemi ile kendi karbon ayak izlerini öğrendiler. Bu etkinlikle gerçek yaşam sürdürülebilirlik konularında bilinçli kararlar alıp eyleme geçmeleri konusunda farkındalık kazandılar.

*      Gerçekleştirdiğimiz tüketimlerin “istek” mi, “gerçek ihtiyaç” mı olduğunu araştırmak, bu konuda tartışmalar organize etmek-beyin fırtınası yapmak. (zorunlu eylem)

 

   İstek ve ihtiyaç kavramlarını anlamak , istek ve ihtiyacı birbirinden ayırt ederek günlük yaşantıda tasarruf-harcama dengesini sağlayabilmek amacıyla okulumuz 7/E sınıfı öğrencilerinin katılımı ve İngilizce öğretmeni Şule Çorapçı rehberliğinde önce tahtada istek nedir, ihtiyaç nedir sorusu ile beyin fırtınası yapıldı. Ardından gruplar oluşturuldu, gerekli ön hazırlık bir gün önce yapılarak grupların ders esnasında posterler hazırlanması sağlandı. İki ders saati boyunca fikir alışverişi, tartışma, slogan bulma, istek ve ihtiyaç kavramlarının tanımı, bütçede denge oluşturma ,tasarruf -harcama kavramlarına daha yakından bakma ardından bütün bunları postere dönüştürme şeklinde çalışma yapıldı. Bu çalışmayla İstek ve ihtiyaç kavramlarını ayrıntılarıyla tanımlama, ikisini birbirinden ayırt edebilmenin önemi, bütçede dengeyi sağlamanın bireylere, aileye, okula ve topluma yararları konusunda farkındalık oluşturuldu. Toplum ve ülkemiz açısından tasarrufun önemi ve israfın yol açtığı zararların anlaşılması sağlandı.

*      Yerel tüketimin doğa ve insan sağlığı açısından önemini araştırmak. (zorunlu eylem)

 

   Sınıf içerisinde karbon ayak izinin ne demek olduğu, yerel üretimin insanlar için ne kadar önemli olduğu öncesinden anlatılarak bilgilendirildi. Çocuklardan bu konuda afişler hazırlamaları istenilerek, konuyla ilgili bilgi birikimleri sınıf içerisinde sunmaları istenildi. Çocuklar yerel üretimin bizler için ne kadar çok öneme sahip olduğunu, karbon ayak izinin ne demek olduğunu ve karbon ayak izini azaltabilmek adına nelerin yapılabileceğini açıklayarak sunum yaptılar. Sunum içeriğinde açıklamada yer alan konuları anlatılarak "Neden yerel ve organik gıdaları tercih etmeliyiz, yerel gıdaların avantajları nelerdir ve karbon ayak izimizi nasıl azaltabilirim" başlıklarına değinildi. Bu çalışmayla öğrenciler yerel olmayan bulunduğumuz bölgeye uzaktan gelen ürünlerin karbon ayak izinin neden daha büyük olduğunu, bu büyüklüğün doğaya ve insan sağlığına nasıl zarar verdiğini kavradılar. Çözüm önerileri ürettiler.

*      Etkinliklerin düzenli olarak Eko-Okul panosunda paylaşılması ve okul nüfusunun bilgilendirilmesi.(zorunlu eylem)

    Etkinlikler Eko Okul panosunda düzenli olarak paylaşıldı. Okul wep sitesinde açılan “Eko Okul” menüsünde çalışmalar ay ay yayınlandı. Okul nüfusu ve velilerde bu yolla etkinlikler konusunda bilgilendirildi.

 

*      Yıl içerinde tüm okulun ve yerel çevrenin dikkatini çekecek ve doğa koruma konusunda farkındalık oluşturacak pozitif etkinliklerden oluşan bir eylem günü düzenlemek. (zorunlu eylem)

“Sıfır Atık Eğitimi” ve “Yeşil Bir Dünya İçin Ağaç Dik” başlıklı iki eylem günü düzenlendi. Eko Okullar sitesinde okul profilimize çevre etkinlik günü olarak da eklendi.

 

17-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-202517-01-2025